ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

Τύπος μαθήματος (Θ/Ε/Μ): Θ

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2Θ

Διδακτικές μονάδες: 4

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: ΣΤ

Επίπεδο μαθήματος (Υ/ΕΥ): Υ

Προαπαιτούμενα:  κανένα

 

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η απόκτηση βασικών γνώσεων για τη συμβουλευτική καθοδήγηση των ασθενών και ομάδων πληθυσμού, καθώς και για το σχεδίασμά της διατροφικής επιμόρφωσης και της αγωγής υγείας σε επίπεδο κοινότητας.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ

Διατροφική αγωγή: Εκτίμηση των διατροφικών αναγκών και προβλημάτων σε ομάδες πληθυσμού με κοινά χαρακτηριστικά. Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση προγραμμάτων διατροφικής αγωγής ή παρέμβασης στα σχολεία και στην κοινότητα. Αγωγή υγείας: Εννοιολογικός προσδιορισμός, κοινωνική και ιατρική διάσταση της αγωγής υγείας. Αγωγή υγείας και επίπεδα πρόληψης. Στόχοι και περιεχόμενο προσαρμοσμένα στα προβλήματα δημόσιας υγείας στις σύγχρονες κοινωνίες. Μέθοδοι αγωγής υγείας (επικοινωνίας, εκπαιδευτικές, κοινωνικής οργάνωσης και δράσης). Στρατηγική για πληθυσμούς υψηλού κινδύνου. Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος αγωγής υγείας. Νομοθετικό πλαίσιο της αγωγής υγείας. Οργάνωση υπηρεσιών αγωγής υγείας στην Ελλάδα.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Ασκήσεις για ανάπτυξη δεξιοτήτων στις παρακάτω ενότητες: Μέθοδοι Αγωγής Υγείας (επικοινωνίας, εκπαιδευτικές, κοινωνικής δράσης). Ενεργητικές – βιωματικές στρατηγικές διδασκαλίας στην Αγωγή Υγείας. Λειτουργία, στόχοι και δυναμική της ομάδος. Δραστηριότητες αποτελεσματικής ακρόασης. Αυτοεκτίμηση: Αυτοενίσχυση. Δραματοποίηση, παιχνίδι ρόλων για λύση προβλημάτων που αφορούν σε θέματα υγείας. Διαφήμιση και ο ρόλος της στη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών σε θέματα υγείας. Στάδια αλλαγής συμπεριφοράς. Δημιουργία διδακτικού πακέτου (project) με θέμα τη διατροφή, το οποίο περιλαμβάνει ενέργειες – δραστηριότητες σχετικά με την ισορροπημένη διατροφή και υλικό με εικόνες, παραμύθια, παιχνίδια κ.τ.λ. προσαρμοσμένο σε διαφορετικές ηλικίες της σχολικής κοινότητας. Προτεραιότητες και θεματολογία προγραμμάτων αγωγής υγείας στα σχολεία. Συγγραφή και παρουσίαση ατομικών και ομαδικών εργασιών.

 

Βιβλιογραφία

1.       Μανιός Γιάννης, «Διατροφική αγωγή – Από τη θεωρία στην πράξη» Έκδοση: 1η εκδ./2007, Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης.

2.       Αθανασίου Κυριάκος, «Αγωγή υγείας». Έκδοση: τρίτη/2007, εκδόσεις Γρηγόρη Χριστίνα Και Σια.

 

3.     Rudman J.: Nutrition Education consultant. National Learning Corporation, 2000.

 

ATEI | NOC

Copyright © 2013. All Rights Reserved.