ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

Τύπος μαθήματος (Θ,Ε,Μ) : Θ

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2Θ

Διδακτικές μονάδες: 3

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Δ

Επίπεδο μαθήματος (Υ/ΕΥ): Υ

Προαπαιτούμενα: Κανένα

 

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Να δώσει τις απαραίτητες γνώσεις στον ειδικό διατροφής σχετικά με την χρησιμοποίηση των πόρων για την παραγωγή των τροφίμων, την δημιουργία των αποβλήτων, τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και τις διατροφικές κρίσεις.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ

Ρυπαντές και μολύσματα στα τρόφιμα. Περιβαλλοντικοί ρύποι (οργανικοί, ανόργανοι, έμβιοι, ραδιενεργοί) στα τρόφιμα. Ασφάλεια τροφίμων και περιβάλλον.Τεχνικές ανάλυσης περιβαλλοντικών ρύπων στα τρόφιμα. Επιδράσεις στο περιβάλλον από την παραγωγή τροφίμων. Συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης κατά την παραγωγή, την επεξεργασία και την διακίνηση τροφίμων. Διαχείριση αποβλήτων: Διαχείριση και διάθεση αστικών απορριμμάτων από την κατανάλωση Τροφίμων. Διαχείριση φυσικών πόρων και παραγωγή τροφίμων. Βιολογικά τρόφιμα και περιβάλλον. Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα και περιβάλλον. Βιοκαύσιμα και διαθεσιμότητα τροφίμων. Ακτινοβολημένα τρόφιμα και περιβάλλον. Κύκλος ζωής τροφίμων. Ανάλυση κύκλου ζωής τροφίμων. Η ανάλυση κύκλου ζωής ως εργαλείο εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

 

Βιβλιογραφία

1. Γκέκας Β., Μπαλτά Κ. (2005), Βιομηχανία Τροφίμων και Περιβάλλον, Εκδ. Τζιόλα

2. Ζαμπετάκης Ι., Νάντσου Θ., Γκόγκου  Α., Φατούρου Χ., Κουντουράς Λ. (2010), Η Πράσινη Κρίση, Εκδ. Σταμούλη 

3. Μπλούκας Γ.Ι, (2004),Συσκευασία Τροφίμων, Εκδ. Σταμούλη

4. Colin Sage,  Environment and Food (Routledge Introductions to Environment: Environment and Society Texts)

5. Lang Τ., Barling Δ., Caraher Μ. (2009), Food Policy: Integrating health, environment and society, Oxford University Press.

 

6. Gottlieb R., Joshi A. (2010) Food Justice (Food, Health, and the Environment, The MIT (Massachusetts Institute of Technology) Press

 

ATEI | NOC

Copyright © 2013. All Rights Reserved.