ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ

ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

Τύπος μαθήματος (Θ/Ε/Μ): Θ

Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας:3Θ 

Διδακτικές μονάδες: 4

Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: Γ

Επίπεδο μαθήματος (Υ/ΕΥ): Υ

Προαπαιτούμενα: κανένα

 

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η απόκτηση βασικών γνώσεων και η συνειδητοποίηση των ηθικών στάσεων, αξιών και κανόνων δεοντολογίας που πρέπει να διέπουν την επαγγελματική συμπεριφορά στην καθημερινή πράξη, με στόχο την αναβάθμιση, την ομαλή και αποδοτική λειτουργία των ιδρυμάτων ή χώρων εργασίας και την επίτευξη υψηλής ποιότητας έργου προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

 

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ

Επαγγελματικά δικαιώματα και υποχρεώσεις. Αρχές και κανόνες επαγγελματικού κώδικα ηθικής. Κοινωνικές αξίες. Σχέσεις διαιτολόγου με τα επαγγέλματα υγείας. Σχέσεις διαιτολόγου με τον ασθενή και το συγγενικό περιβάλλον. Βασικές αρχές ιατρικής δεοντολογίας (ιατρικό απόρρητο, ενημερωμένη συναίνεση, τήρηση αρχείου, ενημέρωση ιατρών). Λειτουργία ομάδας θρεπτικής υποστήριξης ασθενών (σύνθεση, μέσα, συνεργασία, συντονισμός). Αξιολόγηση και βελτίωση διατροφικής φροντίδας νοσηλευομένων. Σχέση με ιδρύματα και επιχειρήσεις ιατρικών υπηρεσιών. Δραστηριότητες και επαγγελματικά δικαιώματα προσωπικού τμήματος διατροφής νοσοκομείων. Σύνθεση και συνεργασία με άλλους τομείς (γραφείο διαχείρισης, αποθήκη τροφίμων, προσωπικό μαγειρείου και διανομής γευμάτων). Η θέση των βασικών ανθρωπιστικών αξιών στο προφίλ του διαιτολόγου (υπευθυνότητα, εμπιστοσύνη, επικοινωνία, αυτοκυριαρχία, συνεργασία, κ.ά.). Σύγχρονη βιοηθική και επαγγελματική δεοντολογία.

 

Βιβλιογραφία

 

1. Mc Gee G.: Phronesis in clinical ethics. Thoer. Med., 1996.
2. Olivier Guillot: Προς ένα Ευρωπαϊκό κώδικα Ιατρικής δεοντολογίας. Ιατρικά
θέματα, 1998.
3. Papagiannis A. Providing information: When, how and what to tell your patient. Student BMJ, 1998.
4. American Dietetic Association: Code of ethics for the profession of Dietetics, JADA, 1999.

 

ATEI | NOC

Copyright © 2013. All Rights Reserved.